«Narcissistic personality disorder involves a pervasive pattern of grandiosity (in fantasy or behavior), need for admiration, and lack of empathy. Those with narcissistic personality disorder may
- Have a grandiose sense of self-importance (e.g., exaggerates achievements and talents).✔
- Be preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love.✔
- Believe that they are “special” and can only be understood by other special or high-status people.✔
- Require excessive admiration.✔
- Have a sense of entitlement (i.e., unreasonable expectations of especially favorable treatment).
- Take advantage of others to achieve his or her own ends.✔
- Lack empathy: or is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others.✔
- Is often envious of others or believes that others are envious of them.✔
- Show arrogant, haughty behaviors or attitudes.»✔
If you think this is a matter within Mr. Donald Trump's private domain, think again. The syndrome of exacerbated narcissism leads the subject to choose his team not based on competence, but on their ability to flatter him and make decisions, not in the national interest, but according to whims and his need to be constantly flattered. In the case of the President of a State, once an uncontested world power, which commands the second-largest nuclear arsenal, this syndrome is particularly dangerous.
this syndrome is particularly dangerous
ResponderEliminarEu diria que particularmente perigoso não é o comportamento dos EUA, mas sim o da Europa. Os dirigentes europeus é que estão sempre a falar em guerra e estão desejosos de colocar tropas em território ucraniano, para provocar a Rússia a atacá-las e poderem depois gritar pelo socorro dos EUA. Trump tem-lhes dito terminantemente que não as irá socorrer. Portanto, Trump não é perigoso; quem é perigoso é Macron, Starmer, Merz, Kallas, e outros malucos que tais. São eles quem quer provocar uma guerra; Trump quer evitar as guerras.
Este comentário foi removido pelo autor.
ResponderEliminarParece que o (Im)Pertinente, agora, também é psiquiatra... fabulástico! Mas deve ter tirado o curso na mesma faculdade que o Sócrates e o Relvas, porque grande parte da sua checklist chega a ser mirabolante. Por exemplo, "ideal love"? Quando é que o Presidente Trump demonstrou estar preocupado com isso?
ResponderEliminarEnfim, vocês, liberalecos globalistas, já nem sabem o que inventar para atacar o homem!
Olha se , "in illo tempore" , a imprensa Americana se tivesse preocupado tão histèricamente com o marido de Jacqueline Onassis...
ResponderEliminarA minha análise do comportamento do Trump é mais terra a terra: não passa de um fedelho mimado cujos pais não souberam dizer-lhe não nas ocasiões certas.
ResponderEliminarComo diz o outro no vídeo sobre o que faria se apanhasse o filho com híbridos, "era espatar-lhe duas bufatadas no focinho".
Agora é tarde.